SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Erken Çocukluk Döneminde Fen Bilimlerine Yönelik Merak Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.2, ss.505-562, 2023 (Hakemli Dergi)
Fen Eğitiminde Öğrenme Döngüsü Modeli Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.639-664, 2023 (Hakemli Dergi)
The Effect of Simulation and Animation Supported 5E Model on Science Achievement and Motivation of Prospective Classroom Teachers
Turkish Journal of Primary Education
, cilt.5, sa.2, ss.183-193, 2020 (Hakemli Dergi)
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNEBAKIŞ AÇILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.339-346, 2019 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1184-1211, 2018 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Eğitimde Yenilik ve İnovasyon KavramlarınaBir Bakış: Metafor Analizi
Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.19-29, 2018 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri Dersinde Ters Yüz Sınıf UygulamalarınınÖğrencilerin Fen Başarıları ve Zihinsel Risk Alma BecerilerineEtkisi
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.130-142, 2017 (Hakemli Dergi)
Science Teachers’ Opinions on Application of Competency-Based Science Model Components to Science Programs
The International Journal of Evaluation and Research in Education
, cilt.6, sa.2, ss.118-127, 2017 (Hakemli Dergi)
Çoktan Seçmeli Madde Tipleri ve Fen Eğitiminde Kullanılan Örnekleri
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.151-170, 2016 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerinin zihinsel risk alma becerileri ve üst bilişsel farkındalıkları ile akademik başarıları arasındaki ilişki
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.87-102, 2015 (Hakemli Dergi)
Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerinin Piaget in bilişsel gelişim dönemlerine ve eğitim kademelerine göre incelenmesi
Kuramsal Eğitim Bilim
, cilt.7, sa.3, ss.271-285, 2014 (Hakemli Dergi)
Fen öğrenmede zihinsel risk alma ve yordayıcılarına ilişkin algı ölçeği Türkçe formunun uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.119-142, 2014 (Hakemli Dergi)
Turkish prospective teachers perceptions about technology in education
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.221-237, 2014 (Hakemli Dergi)
Investigation of questions in science and technology textbooks in terms of requirements of the curriculum after educational reform in Turkey
Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education
, cilt.5, sa.2, ss.164-175, 2013 (Hakemli Dergi)
Yapılandırılmış laboratuvar uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel araştırma görüşleri üzerine etkisi
Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.8-26, 2012 (Hakemli Dergi)
Development of task value instrument for biology as a school subject
Acta Didactica Napocensia
, cilt.6, sa.2, ss.1-16, 2012 (Hakemli Dergi)
An investigation of the epistemological predictors of self regulated learning of advanced science students
Science Educator
, cilt.21, sa.2, ss.45-54, 2012 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme konusuna yönelik yeterlik düzeylerinin incelenmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,
, cilt.44, sa.2, ss.53-72, 2011 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin fen ve teknoloji dersinde ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik algıları
İlköğretim Online
, cilt.10, sa.1, ss.245-257, 2011 (Hakemli Dergi)
Üniversite sıralama sistemleri Kriterler ve yapılan eleştiriler
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.72-79, 2011 (Hakemli Dergi)
Öğretmenler için hizmet içi eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.76-88, 2010 (Hakemli Dergi)
Understanding levels of prospective science teachers on the nature of science
Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education
, cilt.2, sa.2, ss.95-109, 2010 (Hakemli Dergi)
An analysis of Turkish prospective teachers perceptions about technology in education
RELIEVE : REVISTA ELECTRÓNICA DE INVESTIGACIÓN Y EVALUACIÓN EDUCATIVA
, cilt.15, sa.2, ss.1-10, 2009 (Scopus)
A comparison of the elementary level students attitude towards technology by considering their achievement level in science
World Applied Sciences Journal
, cilt.6, sa.7, ss.926-932, 2009 (Hakemli Dergi)
Yetişkinler için problem çözme becerileri ölçeği
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.251-269, 2009 (Hakemli Dergi)
Hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme ölçeği Öğretmen formunun geliştirilmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.15-26, 2008 (Hakemli Dergi)
Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.19-37, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik öz yeterlik inanç düzeyleri üzerine bir çalışma
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.109-119, 2006 (Hakemli Dergi)
Fen bilgisi eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin akademik başarı ve yaratıcı düşünmeye etkisi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.107-121, 2006 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının mantıksal düşünme becerileri ve kimya dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.91-106, 2006 (Hakemli Dergi)
Science and mathematics learning preferences of primary school students
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL AND SCIENCE EDUCATION
, cilt.1, sa.2, ss.172-180, 2006 (Hakemli Dergi)
Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi
İlköğretim Online
, cilt.4, sa.1, ss.42-52, 2005 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının öz yeterlik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.93-103, 2005 (Hakemli Dergi)
Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin mantıksal düşünme becerisinin gelişimine etkisi
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.56-70, 2005 (Hakemli Dergi)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.355-366, 2004 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Okulları Birinci Kademede Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Araç Gereçlerini Kullanma Durumları
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.1, ss.167-176, 2003 (Hakemli Dergi)
Fen ve matematik eğitiminde proje çalışmalarının yeri önemi ve değerlendirilmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.117-132, 2003 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin İlköğretim 4 ve 5 sınıflarda fen bilgisi dersinde öğretim yöntemlerini kullanma durumları
Kastamonu Eğitim Fakültesi dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.103-108, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Kara Delik Kavramına İlişkin Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Algıları
International EJER Congress 2023, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023
Eğitim Niteliğinin Artırılmasında Öğretmenlerin Kendi Eğitim Yaklaşımlarından (Key) Örnek Uygulamalar: Çevre Bilinci
Cooperation For Climate and Green Deal Symposium, Samsun, Türkiye, 24 Ekim 2022
Eğitim Niteliğinin Artırılmasında Öğretmenlerin Kendi Eğitim Yaklaşımlarının (Key) Belirlenmesi
1st International Conference on Innovative Academic Studies ICIAS, 10 Eylül 2022
Determining Teachers' Own Educational Approaches (Key) In Improvement of Educational Quality
1st International Conference on Innovative Academic Studies ICIAS 2022, Konya, Türkiye, 10 Eylül 2022
Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi
VIII. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019
Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
VIII. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019
Comparison of Critical Thinking Skill Level of Science and Primary School Preservice Teachers
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.592
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarının Belirlenmesi
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 22 - 25 Kasım 2018
Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Fen Başarı, Kaygı ve Tutum Düzeylerine Etkisi
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER, Amasya, Türkiye, 06 Eylül 2018, cilt.1, ss.817-827
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK2018), 23 - 25 Mart 2018
Fen Bilimleri Öğretmen AdaylarınınÖğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve ÖzYeterlikİnanç Düzeylerinin İncelenmesi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, cilt.1, ss.1
Eğitim bilimleri alanlarında lisansüstü öğrenim gören öğrenciler için proje danışmanlığı eğitimi proje değerlendirmesi
XIV.European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.1
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM VE ÖZ YETERLİK İNANÇ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Samsun, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.222
Examining the Students Views About Creative Drama Activities Related to Scientific Research
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, cilt.1, ss.234
Students Views Related To Achievement of Educational Aim of Instruction Via Creative Drama
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, cilt.1, ss.220
The Relationship between Self Efficacy Levels for Learning Science and Intellectual Risk Taking Levels of Secondary School Students
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Examining the Students Views About Creative Drama Activities Related to Scientific Research
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Students Views Related To Achievement of Educational Aim of Instruction Via Creative Drama
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Microbial biomass C and organic C content of natural soil aggregates
9th International Soil Science Congress on “The Soul of Soil and Civilization”, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2014, ss.14
Kitap & Kitap Bölümleri
Girişimci Düşünme Becerisi
Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavız Kitabı, Ekici, Gülay, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.293-331, 2023
Okul Dışı Ortamlarda Girişimcilik Eğitimi ve Uygulamaları
TEORİDEN UYGULAMAYA GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ, Yaman, S., Çelik, H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.275-292, 2022
Fen Eğitiminde Yaygın Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Modelleri
Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Tekbıyık, Ahmet, Çakmakcı, Gültekin, Editör, Nobel Yauıncılık, Ankara, ss.17-39, 2018
Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I II
Anı Yayıncılık, Ankara, 2015
Karma yöntem araştırmalarında veri toplama stratejileri
Karma yöntem araştırmalarının temelleri, Dede, Yüksel; Demir, Selçuk Beşir, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.259-294, 2015
Karma yöntem araştırmalarında veri toplama
Karma yöntem araştırmaları Tasarımı ve yürütülmesi, Dede, Yüksel; Demir, B.S., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.183-216, 2014
Ölçme araçlarının temel özellikleri: Geçerlik, güvenrilik ve kullanışlılık
Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Küçük, M, , Editör, Nobel Yayıncılık, ss.21-52, 2012