Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
The Analysis of Some Thought Experiments in Terms of The Dimensions of Hypothetico-Creative Reasoning Skills
JOEKULL: ICELAND JOURNAL OF EARTH SCIENCES
, vol.67, no.2, pp.102-125, 2017 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
Evaluation of training workshop curriculums for gifted and talented students
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
, vol.11, no.4, pp.569-586, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDIRMELERIYLE İLGİLİ UZMAN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Anadolu Türk Eğitim Dergisi
, vol.5, no.2, pp.195-219, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Duygusal Bulaşıcılık: Çizgi Filmlerdeki Duyguların Çocuklara Yansıması
The Journal of Turk & Islam World Social Studies
, vol.10, no.39, pp.376-397, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of the Turkish language teaching program applied to foreigners using the context, input, process, and product (CIPP) model
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, vol.30, no.30, pp.36-48, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Taşımalı Eğitim Veren Devlet Ortaokullarında Destekleme ve Yetiştirme Kursları
The Journal of Turk-Islam World Social Studies
, vol.33, no.33, pp.176-196, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Yüksek Lisans Öğrencilerinin Gözünde Akademisyenlik Algısı ve Bunu Etkileyen Sebepler
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.5, no.10, pp.188-203, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Assessment of the teaching skills of academics working in the field of tourism
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.24, no.46-1, pp.1449-1473, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
An Analysis of Dress up Games Played by Preschool Children on Smartphones
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.2, pp.313-326, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Training of trainers: An action-based research for improving the pedagogical skills of academicians
International Journal of Evaluation and Research in Education
, vol.9, no.3, pp.704-715, 2020 (Scopus)
Türkiye’de sınıf içi eğitimde cezanın etkisi: Disiplin kurallarının bilimsel uygulanması
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.4, pp.19-27, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
SELECTING STUDENTS FOR TEACHER TRAINING INSTITUTIONS: AN INTERVIEW MODEL PROPOSAL
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.16, no.63, pp.1371-1390, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
ÖĞRETMEN YETĐSTĐREN KURUMLARA ÖĞRENCĐ SEÇĐMĐ:MÜLAKAT MODEL ÖNERĐSĐ
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.16, no.63, pp.1371-1390, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of The Reasoning Styles of The University Students
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.1, no.1, pp.37-61, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
AB ve Türkiye Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması ve Türkiye İçin Bir Model Önerisi
AB ve Türkiye Öğretmen Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması ve Türkiye İçin Bir Model Önerisi
, vol.1, no.1, pp.62-95, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen yetiştiren kurumlara öğrenci seçimi: mülakat model önerisi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.16, no.63, pp.1371-1390, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
FEN VE TEKNOLOJİ DERSLERİNDE KULLANILAN TAMAMLAYICI ÖLÇMEDEĞERLENDİRMEYÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.5, no.8, pp.129-141, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of Hypothetico Creative Reasoning Skills of Teacher Trainees in Terms of Their Thinking Style
Khazar Journal of Humanities and Social Science
, vol.19, no.3, pp.82-110, 2016 (ESCI)
Deneyimsiz Öğretmen Davranışları Novice Teachers Behaviors
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.15, no.58, pp.822-836, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The Most Common Mistakes of Teacher Tainees Former Teachers
Universal Journal of Educational Research
, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
NOVICE TEACHERS' BEHAVIOR
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.15, no.58, pp.822-836, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
An Anlysis On Theses Written About Educational Games In Turkey Between The Years Of 1992 and 2012
Mevlana International Journal of Moral and Values Education
, vol.1, no.1, pp.46-56, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Sınıfta Öğretmenleri Zor Durumda Bırakmak İçin Kullandıkları Yöntemler
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, vol.7, no.31, pp.706-713, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Branş Değişikliği İle Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri Hatay İl Örneği
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, vol.6, no.15, pp.265-290, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretim Kuram Strateji Yöntem ve Tekniklerinin Farkında Olma ve Kullanma Düzeyleri
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.10, no.24, pp.197-211, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
1992 2012 Yılları Arasında Güzel Sanatlar Eğitimi Alanında Türkiye de Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının İncelenmesi
Journal of Theory and Practice in Education/Eğitimde Kuram ve Uygulama
, vol.9, no.4, pp.497-510, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
FACULTY OF EDUCATION STUDENTS TEACHING OF THEORIES, METHODS AND STRATEGIES TO BE AWARE OF THE USE OF LEVEL
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.10, no.24, pp.197-211, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The investigation o f classroom teachers opinions who changed Side area with entitling branch: A Sample of Hatay
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, vol.0, no.15, pp.265-290, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Avoidance Strategies Used by Educators İn Difficult Classroom Situations
International Journal of Academic Research Part B
, vol.5, no.2, pp.34-43, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevlerine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, vol.2, no.1, pp.133-149, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Assessment of Professional Teaching Knowledge Courses Taught at Faculties of Education According to Teachers Opinions
Mevlana International Journal of Education (MIJE)
, vol.2, no.1, pp.48-63, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, pp.1-16, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci Merkezli Karma Öğretim Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, vol.2, no.2, pp.11-50, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
İstenmeyen öğrenci Davranışları ve Öğretmenlerin Sınıfta Öğrencilerle Başa Çıkma Yöntemleri
Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES)
, vol.1, no.2, pp.152-189, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluating primary education second level students' complaining behaviours according to teachers', students' and parents' views
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.9, no.2, pp.425-457, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 2 Devre Öğrencilerinin Şikâyet Etme Davranışlarının Öğretmen Öğrenci ve Veli Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi Evaluating Primary Education Second Level Students Complaining Behaviours According to Teachers Students and Parents Views
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.9, no.2, pp.237-246, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Examining the impact of primary education 8th graders' habits of utilising spare time upon problem solving skills
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.6, no.12, pp.235-257, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıklarının Günlük Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi Examining the Impact of Primary Education 8th Graders Habits of Utilising Spare Time upon Problem Solving Skills
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi/ Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute
, vol.6, no.12, pp.235-257, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyleri hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi Having general adequacy of teaching profession evaluation of the views of teacher candidates
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute
, vol.5, no.9, pp.37-55, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
SANAL GERÇEKLİK GÖZLÜĞÜNÜN COĞRAFYA DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMUNA ETKİSİ
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI 100.YIL EĞİTİM SEMPOZYUMU, Samsun, Turkey, 26 - 28 October 2019, vol.1, pp.178-189
Eğitimde Niteliği Artırmak İçin Bir Yol Haritası: Ali Fuad Başgil ’in Eğitimle İlgili Görüşleri
Vefatının 50. Yıldönümünde Ali Fuad Başgil ve Siyasi Mücadeleleri Uluslararası Sempozyumu, Samsun, Turkey, 13 - 14 October 2017, vol.1, pp.1
Identifying Needs of Teachers Related to Local Curriculum
III. International Dynamic Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Turkey, 1 - 03 September 2016
Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2014
5 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Yardımseverlik ve Dayanışma Değerlerinin Öğretiminde Örnek Olay Yönteminin Etkisi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Turkey, 26 - 28 April 2012, vol.1
A Meta Analysis Study On Theses Written About The Educational Games In Turkey Between The Years Of 1992 and 2012
3. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, BRÜKSEL, 25 - 28 October 2012
Evaluation of Physical Adequacy School Buildings from the Point of Teachers Wiew
3. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, BRÜKSEL, 25 - 28 October 2012
The Methods the Students Use in the Classes to put the Teachers in a Difficult Situation
3. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, BRÜKSEL, Belgium, 25 - 28 October 2012
Eğitim Psikolojisi Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 September 2012
Sınıf Öğretmenlerinin 5 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Hoşgörü ve Adil Olma Değerlerine Sahip Olma Boyutunda Değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, Uşak, Turkey, 20 - 22 September 2012
İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Oluşmasında Ailelerin Rolü
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
Eğitim Bilimlerine Giriş Dersinin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Öz Yeterliklerine Etkisi
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012
Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretim Yöntemlerinin Farkında Olma ve Kullanma Düzeyleri
3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES’11), Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 22 - 25 June 2011
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi
II. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 9 - 11 December 2010
Üniversite Öğretim Elemanları ve Öğrenci Affından Yararlanan Öğrencilerin Öğrenci Affına Yönelik Görüşleri
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Lisansüstü Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Eskişehir, Turkey, 17 - 20 October 2007
Tezsiz Yüksek Lisans ve Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin KPSS Sınavına Yönelik Algıları
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Turkey, 13 - 15 September 2006
Teknik Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Üniversite Sanayi İşbirliği
I. Uluslararası Yerel Yönetimler Üniversite ve Sanayi İşbirliği Sempozyumu (ULYUSİS), Ankara, Turkey, 23 - 24 October 2003
Books & Book Chapters
İbni Haldun
in: Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri 1, Burhan Akpınar, Behçet Oral, Bayram Özer, Editor, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara, pp.415-443, 2023
Karakter ve Değer Eğitiminde Okulun ve Öğretmenin Rolü
in: KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ, Turan Mehmet, Bozkurt Eyüp, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.311-344, 2021
COVID-19 SÜRECİNDE ÖĞRENMENİN DOĞASI VE UZAKTAN EĞİTİM
in: SALGIN HASTALIKLARIN SOSYAL HAYATA ETKİSİ VE KÜLTÜRÜMÜZDE KORONAVİRÜS VAKASI, Bekir Şişman, Editor, Paradigma Akademi, Çanakkale, pp.29-60, 2021
Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
in: Karakter ve Değerler Eğitimi, Bayram Özer, Editor, Pegeme Akademi, Ankara, pp.238-266, 2019
Öğretmen Yetiştirme
in: Eğitim Bilimine Giriş, Fatih TÖREMEN, Editor, İdeal Kültür & Yayıcılık, İstanbul, pp.341-380, 2014